czwartek, października 15, 2020

Diabeł, laleczka, szpieg - Matt Killeen

Druga część przygód mojej ukochanej Sary! Poprzednią książką z tego cyklu zachwycałam się całkiem niedawno, bo na początku września, a tutaj już kolejna ☺ Nic piękniejszego nie mogło mnie spotkać!

Okładka tak samo, jak poprzednim razem zapiera dech w piersiach. Czarna, elegancka z połyskującymi, metalicznymi zdobieniami w pięknym czerwonym kolorze. Moim zdaniem idealnie oddaje charakter historii i świetnie komponuje się z poprzednim tomem, który miał złote detale. Zdaję sobie sprawę z tego, że w książce liczy się zawartość, jednak od zawsze byłam książkową sroką i nie potrafię przejść spokojnie obok takiej ślicznotki ♥




Autor: Matt Killeen
Tytuł: Diabeł, laleczka, szpieg
Seria: Sara Goldstein (tom 2)

Ilość stron: 472
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa




O ile pierwsza część była mega wciągająca, działo się naprawdę dużo i akcja nie dawała czytelnikowi chwili na złapanie tchu to w drugim tomie wszystko to jest zaserwowane w podwójnej dawce! Będziemy świadkami wielu niesamowitych akcji, ciężkich wyzwań i wyborów, licznych intryg i oszustw, a wszystko to w iście egzotycznym klimacie, ponieważ nasi bohaterowie udadzą się na misję, aż do Afryki Środkowej!

Postać mojej faworytki Sary po wydarzeniach, o których mogliśmy przeczytać w poprzedniej książce nieco się zmieniła. Stała się bardziej dorosła, uważna i skupiona na swoich szpiegowskich zadaniach, ma swoje upragnione cele i nie daje sobie chwili wytchnienia w dążeniu do osiągnięcia ich. Determinacji i siły do działania ma w sobie ogrom, co w obliczu wydarzeń, które ją czekają jest bardzo ważne.

Moim drugim ulubieńcem był Kapitan, jednak jego mi odrobinę zabrakło w tej części. Oczywiście był wątek z jego postacią, ale zabrakło mi w nim akcji, działania, które spowodowałoby, że czytelnik pomyślałby sobie: ''wow to jest ten niesamowity szpieg!''. Niestety zamiast tego otrzymujemy dosyć stateczny wątek, opierający się jednak na ważnym dla całej fabuły motywie.

Do fabuły zostały wprowadzone nowe postaci, ale chyba najbarwniejszą z nich jest Clementine, która nieźle namiesza w całej historii. Można by pomyśleć, że czarnoskóra pół-Niemka, pół-Senegalka pracująca jako służba w domu Kapitana będzie miała masę wspólnych tematów z młodą ukrywającą się przed nazistami Żydówką, jednak to by było za łatwe i jej postać zafunduje nam znacznie więcej emocji, niż można by się początkowo spodziewać.

Ogółem to cała fabuła podoba mi się o wiele bardziej niż poprzednio, tam wydarzenia działy się głównie pomiędzy szkołą i garstką innych miejsc, a tutaj mamy już motyw podróży, który oferuje nam naprawdę wiele. Przemierzanie terenów Konga i Gabonu, podróżowanie samolotem, samochodem, statkiem, a nawet łodzią podwodną dają ogromne możliwości poprowadzenia losów bohaterów, z czego autor skrzętnie skorzystał.

Bogactwo wątków i motywów występujących w historii jest naprawdę ogromne i nie pozwala się czytelnikowi oderwać od lektury nawet na chwilę. Broń biologiczna, śmiertelna choroba na miarę dżumy, masowe egzekucje ludności plemion afrykańskich, wszechobecni naziści, wyższość jednych ludzi nad drugimi, narkotyki, nienawiść, brutalność, a to wszystko wymieszane z trudami dorastania, potrzebą miłości i troski oraz współczuciem i niepewnością.

Bardzo podobała mi się ta książka i liczę na kontynuację, ponieważ zakończenie sugeruje, że takowa może się pojawić i będzie jeszcze lepsza niż jej poprzedniczki. To świetna powieść dla osób lubiących szpiegowskie klimaty, nie tylko dla młodzieży, ale też dla nieco starszych czytelników. Nie przytłacza wojenną atmosferą, a zabiera nas w niesamowitą podróż wraz z Sarą i Kapitanem, na której mamy ważną misję do wykonania.


4 komentarze:

  1. Okładki tej serii są fantastyczne! Pierwszy tom czytałam już dość dawno temu, ale z chęcią go sobie odświeżę i zabiorę się za kolejna część. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger