poniedziałek, kwietnia 20, 2020

To nie jest, do diabła, love story (tom 1) - Julia Biel

Moje nowe, niezwykle barwne książkowe odkrycie. Lek na monotonię kwarantanny oraz każdy inny gorszy dzień.


Autor: Julia Biel
Tytuł: To nie jest, do diabła, love story
Seria: TNJDDLS tom 1
Ilość stron: 376
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa


"Ella – rozważna, odpowiedzialna i ostra jak brzytwa.
Jonasz – arogancki, zawadiacki i szalenie pociągający.
Życie, które nie owija ich.. w folię bąbelkową.

Niespełna siedemnastoletnia Ella, sama i samotna, idzie przez życie jak lodołamacz, mając przed oczami swój wielki plan. Nie myśli o nawiązywaniu przyjaźni, nie ma czasu na miłość. Jednak wszystko bierze w łeb, kiedy przez zawirowania rodzinne trafia do liceum w Poznaniu. Splot zabawnych okoliczności stawia na jej drodze przystojnego Jonasza, który jest jej całkowitym przeciwieństwem. Ich plan przerośnie wszystkich...

Ella i Jonasz to wybuchowa para, której historia zachwyca, rozśmiesza, wzrusza. To antidotum na prozę życia, która czasem nas przygniata, i lekarstwo na wszystkie fakapy, jakie przydarzają nam się po drodze. To książka, której nie sposób odłożyć. Powiew świeżości w literaturze młodzieżowej."
-opis z tyłu książki

Co mogę powiedzieć o tej książce? Na pewno jest to lekka i przyjemna lektura, która umiliła mi kilka wieczorów. Spotkamy tutaj postacie ze skrajnie różnych środowisk, z różnymi charakterami oraz będziemy świadkami wielu niecodziennych sytuacji. Sprawia to, że mimo tego, że fabuła jest moim zdaniem dość przewidywalna ani przez chwilę nie odczujemy znużenia i będziemy pochłaniać kolejne strony w zatrważającym tempie. 

Ella to dziewczyna, która jak na swój wiek jest bardzo poważna i "dorosła", nieco zamknięta w sobie i samotna, realizuje swój wielki plan na życie, który aprobują jej wiecznie zapracowani, nieobecni rodzice. Wbrew pozorom okazuje się bardzo zabawną i dowcipną nastolatką, która wprowadzi wiele zamieszania w życie nowo poznanego Jonasza.

Jonasz z kolei to chłopak z dobrej, kochającej się rodziny. Przystojny, zdolny, sportowiec, obiekt westchnień wszystkich dziewczyn w szkole. W związku ceni sobie wierność i uczciwość, jednak wydaje mi się, że czasami zbyt pochopnie wyciąga wnioski, co potrafi doprowadzić do wielu nieporozumień.

W opisie przeczytamy, że jest to wybuchowa para, jednak... tylko na niby. A może raczej początkowo tylko na niby. Losy bohaterów są bardzo pokręcone i połączone dość ciekawym zbiegiem okoliczności. Na pewno zapewnią czytelnikowi dużo śmiechu i porządną dawkę endorfin. Nie zabraknie też szczypty tajemnicy i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Nie są to akcje wprowadzające zamęt, które często wydają mi się absurdalne w książkach, ale bardziej stonowane plot twist'y, które wprowadzą do fabuły odrobinę blasku.

Myślę, że książka przypadnie do gustu dużej grupie czytelniczek. Mimo że jest to dość pokręcone love story, za którymi ja nie przepadam ma w sobie coś co sprawia, że po prostu chce się przewrócić stronę, dowiedzieć się, co będzie dalej i jak zakończy się ta historia. Co do zakończenia to po raz kolejny czuję się skrzywdzona, bo jak można tak zakończyć książkę? Żądam natychmiastowego wydania kolejnego tomu, bo już od kilku dni nie śpię po nocach myśląc o tym, co może się stać dalej.

Podsumowując, jest to bardzo dobra pozycja, idealna, aby zrelaksować się po ciężkim dniu i odpocząć z książką w dłoni. Zapewni nam uśmiech na twarzy i radość w sercu. Polecam ♥

3 komentarze:

  1. Dopiero dzisiaj trafiłam na Twojego bloga i jest to pierwsza recenzja, którą czytam, ale na pewno nie ostatnia. Co prawda powieść nie jest w moim stylu i raczej po nią nie sięgnę, ale za to bardzo spodobała mi się Twoja wypowiedź, aż miło się czytało. Masz bardzo przyjemny styl pisania.

    Jeśli mogę, to chciałabym Cię serdecznie zaprosić do odwiedzenia mojego bloga pisarskiego: https://poczatekwiekuxxi.blogspot.com/2020/04/narracja-pierwszoosobowa-czyli-jak.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej powieści - od kiedy zobaczyłam zapowiedź, wiedziałam, że może mi się spodobać. Wkrótce będę musiała ją zakupić!

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger