niedziela, listopada 01, 2020

Kraina Nocy - Melissa Albert

Kontynuacja Hazel Wood! Nie musiałam czekać długo, jednak byłam bardzo niecierpliwa, ponieważ bardzo chciałam wiedzieć, jak dalej potoczą się losy głównej bohaterki książki oraz co stało się z jej przyjacielem, który w poprzednim tomie postanowił zostać w baśniowym świecie. Ku mojej uciesze otrzymałam odpowiedzi na wszystkie swoje pytania oraz fabuła zadowoliła mnie w pełni, bez porzucania mnie na pastwę losu mych domysłów, po skończeniu lektury.



Autor: Melissa Albert
Tytuł: Kraina Nocy
Seria: Hazel Wood
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa

"Melissa Albert ponownie przenosi czytelników do świata pełnego mroku, który pokochali. "Kraina nocy" to kontynuacja Hazel Wood.

Z pozoru zwyczajni bohaterowie wiodą życie pełne niecodziennych zagadek do rozwiązania. Osamotnieni w mrocznej dolinie, muszą wykazać się dojrzałością, by odkryć tajemnice śmierci baśniowych postaci. Autorka w mistrzowski sposób prezentuje współczesny Nowy Jork, który obserwujemy w tle wydarzeń. Z dbałością o drobiazgi opisuje jego realny charakter, malując równocześnie niezwykły obraz baśniowych krain. Waleczni Finch i Alice pozbawieni kontaktu ze sobą, muszą rozwiązać tę samą kryminalną zagadkę. Nie poddają się nawet w obliczu nadchodzącego końca świata.

Czy będzie to ogień, powódź czy superwirus? Co stanie się z Krainą nocy? Samotność wydaje się być największą przeszkodą również wtedy, gdy sprawa okazuje się znacznie poważniejsza, niż można by przypuszczać… "
-opis: materiały wydawnictwa

Jestem bardzo zadowolona z tego, jak potoczyły się dalsze losy obu postaci. W pierwszej części odrobinę wymęczyło mnie to, że historia była bardzo zagmatwana, pełna szczegółów i niekoniecznie zrozumiałych dla mnie postaci. Tutaj jest z tym o wiele lepiej i nie miałam problemów ze zrozumieniem elementów fabuły, a też jest ich niezwykle wiele. Ogółem cała historia jest bardzo rozbudowana i dodatkowo podzielona na dwie części: tą w której poznajemy wydarzenia z życia Alice i tą, w której towarzyszymy Finchowi. Oboje mają przed sobą ciężkie zadania, a tym razem nie mogą liczyć na swoją wzajemną pomoc ze względu na to gdzie się znajdują. Bardzo podoba mi się taki zabieg w historii, bo daje on ciekawe możliwości późniejszego połączenia wątków obu postaci z czego skrzętnie skorzystała autorka.

Wątkiem, który niekoniecznie mnie zadowolił była relacja Alice z jej matką. Wydarzenia z poprzedniego tomu na ich obu odcisnęły swoje piętno i spodziewam się raczej odbudowywania więzi pomiędzy matką i córką, jednak sytuacja, która dotyczy Alice niespecjalnie na to pozwala i dla bezpieczeństwa mamy musi ona uważać. Mimo to momentami miałam wrażenie, że wcale jej nie zależy i bardzo źle mi się czytało jak traktuje kogoś, kto tyle jej zawdzięcza.

Co do przemiany głównych bohaterów to mogę powiedzieć, że bardzo dojrzała ich wzajemna relacja, co bardzo mi się spodobało, bo właśnie na to liczyłam. Nie jest to typowe love story, na jakie trafiamy w większości młodzieżowych książek, ale naprawdę ciekawie poprowadzony wątek.

Ogółem to z czystym sumieniem mogę polecić tę książkę, podoba mi się bardziej od swojej poprzedniczki, ale nie polecam jej jako pojedynczego tytułu, bo bez znajomości wydarzeń poprzedzających tę historię może być ciężko zrozumieć całość. Warto przeczytać obie części, bo to naprawdę ciekawa historia i mimo pewnych minusów poziom fantazji jaki w niej odnajdziemy jest na wysokim poziomie i wynagradza wszelkie mankamenty.

Dużym plusem dla okładkowych srok jest też to, jak prezentuje się książka, bo jest równie niesamowita, co jej poprzedniczka. Piękna, tłoczona twarda oprawa ze złotymi literami zachwyci nas swoim blaskiem i ozdobi biblioteczkę.

Polecam!

2 komentarze:

  1. Czytałam o tej książce różne opinie i raczej po nią nie sięgnę. Biorąc pod uwagę, że nie znam pierwszego tomu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger