niedziela, września 23, 2018

Podniebny - Kerstin Gier

Kochani dzisiaj witam was kolejną piękną książką Kerstin Gier! Jeśli byliście ze mną w styczniu to pewnie wiecie, że jestem wielką fanką tej autorki i jej Trylogii Czasu oraz Trylogii Snów. Tym razem dzięki uprzejmości wydawnictwa Media Rodzina miałam przyjemność przeczytać jej całkowitą nowość, powieść o wdzięcznym tytule "Podniebny".


Oczywiście pierwszą rzeczą, na którą zwróciłam uwagę była przecudna okładka. Podobnie jak przy wcześniejszych książkach pani Gier jestem oczarowana jej wyglądem. Wszystkie są prawdziwymi ozdobami biblioteczki! Ten tytuł jest w ślicznym fioletowym kolorze z czerwonymi i  błyszczącymi złotymi akcentami. Na pewno znajdzie honorowe miejsce na mojej półce ☺


Autor: Kerstin Gier
Tytuł: Podniebny
Ilość stron: 440
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa

Książka opowiada nam przygodach Fanny Funke, która rzuciła szkołę jeszcze przed zdaniem matury i odbywa całoroczną praktykę w hotelu Podniebny. Jest bardzo barwną postacią, ciekawską nastolatką z dobrym sercem, która nie boi się ciężkiej pracy w hotelu i podjęcia ryzyka dla dobra innych. Oprócz Fanny w trakcie czytania powieści poznajemy naprawdę wielu innych bohaterów, którzy odgrywają większe i mniejsze role w historii. Żeby połapać się w tym, kto jest kim autorka postanowiła nam pomóc i na końcu książki umieściła Spis osób, znajduje się tam też przydatny w wypadku cięższych słówek Słowniczek.

Fabuła książki jest dokładnie taka jak przy wcześniejszych tytułach Kerstin Gier - miła, wciągająca, z lekkim wątkiem romantycznym, niepozwalająca oderwać się czytelnikowi aż do ostatniej strony. Akcja dzieje się w starym hotelu, co moim zdaniem nadaje całości niesamowitego klimatu tajemniczości i powoduje, że przez książkę się po prostu płynie. Styl autorki jest jak zawsze lekki, pełny humoru i wyrazistości. Opisy są plastyczne, powodujące, że wszystkie wnętrza i postacie widzimy w swojej głowie.

"Siedemnastoletnia Fanny rzuciła szkołę i odbywa praktykę w hotelu Chateau Janvier, który wszyscy pieszczotliwie nazywają Podniebnym. W okresie świąteczno-noworocznym podupadły już nieco hotel z tradycjami przeżywa prawdziwe oblężenie. Zjeżdżają tu najróżniejsi goście - od światowej sławy łyżwiarki, przez autora krwawych thrillerów i dziennikarzy po rosyjskich oligarchów - a przychylać im nieba będzie cały zastęp pracowników.

Wraz z pomocą Bena, przystojnego syna właściciela i tajemniczego Tristana, który potrafi wspinać się po fasadzie budynków jak kot, Fanny spróbuje podjąć ryzykowną akcję i pokrzyżować szyki pewnym złym ludziom. Postara się też zachować zimną krew (i pracę!) oraz znaleźć pomysł na życie, a może nawet miłość...
" -opis z tyłu okładki

Muszę też wspomnieć o wykonaniu książki. Jak przy wcześniejszych tytułach tej autorki jestem zachwycona dokładnością wykonania i tego, jaka trwała się wydaje. Mamy tutaj twardą oprawę, która jest naprawdę solidna, a po przeczytaniu nie zauważyłam najmniejszych zagnieceń i zmarszczek na grzbiecie, które zawsze niesamowicie mnie irytują. Książka jest zrobiona porządnie, dzięki czemu nie zachwyca swoim wyglądem chwilowo, ale na całe lata i godziny, podczas których będziemy do niej wracać.

Razem z książką otrzymałam ulotkę z hotelu Podniebny, w którym obsługa życzy mi miłego pobytu i uroczy kluczyk do pokoju, który podobno może otworzyć nie jedne drzwi ☺ Bardzo miłe dodatki!


Książkę oceniam jak najbardziej pozytywnie, zakochałam się w niej od pierwszego momentu, w którym ją zobaczyłam. Jest po prostu piękna, a w jej wnętrzu kryje się niesamowita historia. To coś w sam raz dla nastolatek i wszystkich tych, którzy chcą przeżyć świetną przygodę z Fanny Funke.

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Media Rodzina ☺

2 komentarze:

  1. To już trzecia recenzja tej książki DZISIAJ, którą przeczytałam i... Totalnie mam na nią ochotę. Jest cudownie wydana, uwielbiam takie okładki - a w dodatku mroźna zima w tle, wątek kryminalny i hotel jako miejsce akcji :)

    Pozdrawiam,
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger