niedziela, września 22, 2019

Cynamon, kłopoty i ja - Dagmar Bach

Mój nowy faworyt wśród książek! Niesamowita okładka, niesamowici bohaterowie i wciągająca fabuła to właśnie to, czego mi trzeba w czasie niemiłych jesiennych wieczorów. Mimo tego, że nie cierpię cynamonu to w tej wersji go ubóstwiam i uzależniłam się do tego stopnia, że w drodze do mnie jest już pierwszy tom tej serii! ☺





Autor: Dagmar Bach
Tytuł: Cynamon, kłopoty i ja
Ilość stron: 384
Cykl: Cynamon tom 2
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa


"Odkąd Vicky co pewien czas wpada z wizytą do jednego z paralelnych światów, jej życie bardzo się skomplikowało. Trzeba jednak przyznać, że ma najfajniejszego chłopaka w szkole i czasem bywa też w siódmym niebie, choć nie ma pojęcia, jak powinna się teraz zachowywać. Postanawia więc trochę „poćwiczyć” w skórze swojej sobowtórki. Problem w tym, że dziewczyna nie wie, że wszechświat ma wobec niej własne plany i szykuje jej pewną bardzo specjalną niespodziankę...

W drugiej części cynamonowej serii wystąpi pewien obłąkany gość i jeszcze bardziej obłąkany ptak, a także wymarzony facet (co najmniej jeden), wizyta w siłowni, kotłowni, piekarni, zakochana ciotka i sen (a może raczej koszmar) nocy letniej. Przekonajcie się, czy Vicky uda się zgłębić tajemnicę swojej wyjątkowej przypadłości!

Książki Dagmar Bach to szkolne tarapaty, rodzinne perypetie i miłość w równoległych światach. Lektura pachnąca cynamonem!"
-opis z tyłu okładki

Książkę miałam możliwość poznać dzięki serdeczności wydawnictwa Media Rodzina, za co jestem im bardzo wdzięczna, ponieważ to właśnie jest ten "książkowy przełom", który sprawił, że na nowo cieszę się czytaniem, a nie wybrzydzam i nie porzucam każdej kolejnej książki po paru stronach. Historia Vicky wciągnęła mnie niemalże od razu  pochłonęła na cały dzień, bo właśnie tyle zajęło mi jej przeczytanie.  To 384 strony przygód dziewczyny o niesamowitych zdolnościach, pełnych śmiechu, miłości, przyjaźni i zapachu cynamonu.

Z początku trochę obawiałam się tej lektury, bo nigdy wcześniej nie trzymałam w ręku żadnego tytułu tej autorki, nie mówiąc już o zapoznaniu się z pierwszą częścią serii. Bałam się, że nie będę wiedzieć, o co chodzi i w książce będzie dużo odnośników do poprzedniego tomu, jednak okazało się, że dałam radę bez problemu przez nią przebrnąć (a raczej przepłynąć, bo była to czysta przyjemność), a nawet jeśli sytuacja ukazana w danym rozdziale odnosiła się do wcześniejszych wydarzeń to byłam w stanie z łatwością dopowiedzieć sobie brakujące informacje lub po prostu obejść się bez nich. Zamierzam oczywiście nadrobić te braki i poprosiłam o 1 tom serii jako nagrodę książkową do świadectwa szkolnego, z tego, co wiem to już jest w drodze, więc w najbliższych dniach zapowiada mi się miły wieczór ze świetną książka. ☺

Sama książka opowiada o przygodach nastoletniej Vicky, której wyjątkową przypadłością jest to, że z niewyjaśnionych powodów przeskakuje między paralelnymi światami. Podczas takiego przeskoku, kiedy znajduje się w równoległej rzeczywistości jest kopią siebie i ma możliwość poznawania otoczenia swojego "drugiego ja". W tym samym czasie owo "drugie ja" znajduje się w jej świecie i przeżywa dokładnie to samo, ma możliwość rozmawiania z jej rodziną i przyjaciółmi, może się przemieszczać tak samo jak prawdziwa Vicky oraz narobić jej niezłych kłopotów wynikających z tego, że nie zna tego świata i życia sobowtórki. Głównym zadaniem obu sobowtórek jest więc poznanie życia tej drugiej i nauka bycia nią, po to aby nie narobić sobie wzajemnie kłopotów. To ostatnie niestety nie do końca idzie zgodnie z planem i wynika z tego wiele nieciekawych sytuacji.

Poza tą niezwykłą przypadłością Vicky jest zwykłą nastolatką, która jak wszystkie musi chodzić do szkoły, uczyć się i pomagać w domu, a także ma swoje grono przyjaciół i ostatnio przeżywa swoją pierwszą miłość. Wielu przeżyć zapewni jej też pensjonat, który jest własnością jej mamy i w którym mieszka z rodziną. Zdarzają się tam miłe, spokojne dni, ale trafiają również takie, gdy goście wywracają wszystkim życie góry nogami.

Książka moim zdaniem świetna i mogę spokojnie polecić ją wszystkim fanom literatury młodzieżowej. Spodoba się szczególnie osobom, które jak ja zachwycały się książkami Kerstin Gier z serii Trylogia Czasu i Trylogia Snów. To ten sam typ książki - wciągająca, ciekawa i nieszablonowa, którą pochłania się w jeden wieczór. ☺ Zachwycają też okładki, które są prawdziwą ozdobą biblioteczki, o czym już nie raz wspominałam.
Polecam całym sercem ♥


Moje recenzje książek Kerstin Gier znajdziesz pod poniższymi linkami:
Trylogia Snów
Trylogia Czasu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger