wtorek, września 22, 2020

Życie na podglądzie - Len Vlahos

"Życie na podglądzie" umiliło mi wczorajszy dzień. To niezwykle wciągająca, mądra i dająca do myślenia książka.


Autor: LenVlahos
Tytuł: Życie na podglądzie
Ilość stron: 344
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa

"Niespodziewanie życie Twojej rodziny staje się obiektem telewizyjnego show.
Potrafisz to sobie wyobrazić?

Piętnastoletnia Jackie Stone bardzo kocha swojego tatę Jareda. Oboje świetnie się rozumieją. Kiedy Jared dowiaduje się, że ma guza mózgu, jego życie całkowicie się zmienia. Postanawia przede wszystkim zabezpieczyć materialnie rodzinę i wystawia na eBayu... swoje życie.
Jednym z licytujących jest cyniczny producent reality show. Zaczyna się życie w świetle kamer i reflektorów.

Czy Jackie stanie się bezwolnym pionkiem?
Czy uda się obnażyć prawdę o bezdusznym świecie telewizji?"
-opis z tyłu książki

Od samego początku bardzo polubiłam postać Jackie Stone, podoba mi się to, jakie ma podejście do życia i jak radzi sobie z przeciwnościami losu. Sympatyczną postacią wydawał mi się też jej ojciec Jared, mimo że pomysł sprzedania swojego życia na eBayu, a co za tym idzie również życia swojej rodziny jest moim zdaniem idiotyczny to powód, dla jakiego to zrobił wydaje mi się całkiem racjonalny. Zabezpieczenie materialne rodziny dla osoby, która ma świadomość zbliżającej się śmierci jest niesamowicie ważne, tym bardziej, że Jared zdawał sobie sprawę z tego, ile wynosi ich budżet i utrzymanie się. Tylko czy to wszystko jest warte sprzedawania całej swojej prywatności i najbardziej intymnych szczegółów życia rodzinnego? Dla Jareda najwyraźniej jest.
Ogólnie w książce spotkamy naprawdę wiele ciekawych charakterów.

Szczerze mówiąc to po pierwszych stronach książki spodziewałam się większej ilości wspólnych chwil taty z córką. Ich obraz jawił mi się jako niezwykle zgrany duet, który uwielbia spędzać ze sobą czas i myślałam, że po informacji o chorobie mężczyzny będzie tego wspólnego czasu jeszcze więcej, jednak w historii jest bardzo mało tego typu momentów, a i tak mam wrażenie, że przeważają te ze wspomnień Jareda. Trochę mnie to zawiodło, ponieważ nastawiłam się na historię typowo o duecie ojca z córką, jednak to, co otrzymałam też jest bardzo dobre.

Książka skupia się głównie na postaci Jackie, która za wszelką cenę nie chce poddać się nowym zasadom panującym w domu po wejściu ekipy filmowej i uparcie dąży do tego, żeby jak najszybciej się ich pozbyć. Drugą postacią o której bardzo wiele się dowiemy jest sprawca całego zamieszania, czyli glejak wielopostaciowy IV stopnia. Będziemy mieli okazję poznać jego sposób myślenia i to jak postrzega swoją rzeczywistość. Takie przedstawienie historii powoduje, że mimo trudnego tematu choroby i śmierci książka jest bardzo humorystyczna i przyjemnie się ją czyta.

Ogółem to cały pomysł z reality show, które wywraca życie rodziny do góry nogami został świetnie zrealizowany, bałam się, że to będzie totalna porażka, jednak dzięki niesamowitym postaciom i ich unikalnym charakterom cała akcja miała sens i do tego jeszcze wartościowy przekaz. Natrafimy tutaj nie tylko na motyw śmierci, raka, rodziny, ale także chciwości, próżności, czy przyjaźni. To naprawdę bogata lektura i myślę, że nada się dla każdego czytelnika, niezależnie od wieku.

Polecam ☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger