środa, września 27, 2017

Cień opowiadania ♣ Agnieszka Hałas - Królestwo i jego cienie

Razem z moim nowym czytnikiem e-booków przybyło do mnie opowiadanie Agnieszki Hałas. Jest to polska pisarka, znana głównie z historii utrzymanych w mroczno-baśniowej stylistyce, ale pisze także wiersze. Jako że nie jestem fanką polskiej literatury to nigdy wcześniej nie słyszałam o tej autorce i byłam bardzo ciekawa jej twórczości, co niestety tylko spotęgowało mój zawód po zapoznaniu się z jej opowiadaniem.


Tytuł: Królestwo i jego cienie
Autor: Agnieszka Hałas
Wydawnictwo: Rebis
Gatunek: Fantastyka

Całości nie oceniłabym pozytywnie, ponieważ do opowiadania jest wprowadzonych wielu bohaterów, o których czytając dowiadujemy się bardzo niewiele, nawet o samej księżniczce, która jest główną bohaterką i to z jej perspektywy poznajemy historię, nie wiemy praktycznie nic. Moim zdaniem przydałoby się rozbudowanie charakterystyki bohaterów i kilku pobocznych wątków, które są tylko "wspomniane" w opowieści.

"Historia o władzy i upadku, o miłości, śmierci i głosach z mroku..." -taki opis znalazłam na kilku stronach internetowych i niestety muszę się z nim zgodzić. Niestety, ponieważ wszystko to jest opisane w opowieści, ale bardzo skromnie i drobiazgowo. Sam wątek miłości jest może wspomniany trzy razy i to na tyle subtelnie, że można go przeoczyć.

Wydaje mi się, że jakby bardziej rozwinąć opisy bohaterów i kilka pobocznych wątków to dałoby się stworzyć z tego nie tylko ciekawe opowiadanie, ale też bardzo wciągającą powieść. Pomysł na fabułę był fajny, ale zrealizowany bardzo powierzchniowo.

3 komentarze:

  1. Szkoda, że książka była taka kiepska myślę, że mi też by się nie spodobała lubię dużo wątków miłosnych :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za nimi nie przepadam,ale mimo wszystko wolę jak są bardziej rozbudowane :)

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger