wtorek, września 12, 2017

Przygody Alicji w Krainie Czarów - Carroll Lewis

Dwujęzyczna adaptacja "Przygód Alicji w Krainie Czarów" jest opisywana jako atrakcyjna pomoc dla osób, które uczą się języka angielskiego. Przygotowana z myślą o czytelnikach średnio zaawansowanych, nie stwarza problemów osobom, które dopiero zaczęły się uczyć angielskiego, a wszystko to dzięki budowie książki, która pozwala nam w czasie czytania porównywać tekst polski i angielski.



Autor: Lewis Carroll
Tytuł:
Przygody Alicji w Krainie Czarów
Tytuł oryginału:
Alice's Adventures in Wonderland
Wydawnictwo:
Lettrex
Ilość stron:
256
Gatunek:
powieść fantasy


Moim zdaniem pomysł podzielenia książki na dwa języki jest po prostu świetny. Na jednej stronie możemy przeczytać wersję angielską, a zaraz obok polską, co pozwala nam na bieżąco porównywać oba teksty i tłumaczyć sobie niezrozumiałe dla nas fragmenty. Ponadto w książce jest wiele przypisów, które wyjaśniają nam na przykład zachowanie postaci w danej sytuacji oraz zwracają naszą uwagę na skrytą lub jawną satyrę w wierszach i piosenkach, które występują w książce w dużej ilości.

Historia przygód Alicji jest najsłynniejszą w literaturze światowej książką dla dzieci, którą zna większość z nas, więc chyba nie muszę jej streszczać. Autor spisał ją na podstawie historii, którą opowiedział trzem małym siostrom Liddell podczas podróży łodzią po Tamizie. W książce znajdziemy wiele odniesień do sióstr, ich życia codziennego i otoczenia, przykładem może być kotka Dina, która występuje w książce i jej realna odpowiedniczka - kotka Liddell'ów, która wabiła się identycznie. Ciężko nie wspomnieć też o tym, że jedna z sióstr nosiła imię Alice.

Przygody Alicji w Krainie Czarów są często określane jako książka dla dzieci, ale jest odpowiednia dla czytelnika w każdym wieku. Dla mnie była miłą odskocznią od kryminałów i horrorów, a także ciekawym sposobem na sprawdzenie swoich umiejętności z rozumienia tekstu napisanego po angielsku.

ZAJRZYJ:

19 komentarzy:

  1. Super Kinga. Czytaj, pisz, polecaj.Rozwijaj siebie i innych. Nie trać zapału. Będę do Ciebie zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post;) Na pewno będe zaglądać tu częściej;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na podział na polski i angielski, chodź dla mnie wszystko było by niewiadomą.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po raz pierwszy spotykam się z książką z podziałem na dwa języki. Taka książka nie dość, że sprawia dużo przyjemności to jeszcze uczy i rozwija.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej miałam styczność z dwujęzycznym Mistrzem i Małgorzatą, ale było o wiele trudniejszy od Alicji ze względu na alfabet rosyjski ☺

      Usuń
  5. Też uwielbiam Alicję, a zwłaszcza w oryginale. Jej wypowiedzi... nieprzetłumaczalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ☺ Trochę szkoda, że przy tłumaczeniu wiele z jej wypowiedzi zostało zmienionych.

      Usuń
  6. Nigdy nie czytałam tej książki, teraz mi się wydaje że bardzo bym chciała.
    Ja mam w domu książkę w tym stylu, ale po chińsku i angielsku. Przyda mi się jak w końcu zacznę się uczyć chińskiego. :)
    https://pokazswepiekno.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to powodzenia, ja ogarniam jako tako angielski, ale chiński wydaje się dużym wyzwaniem ☺

      Usuń
  7. Może niekoniecznie angielski, ale np. podział książki na wersje polsko-rosyjską :D Ahhh, gdyby taka istniała, z chęcią bym po nią sięgnęła :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taką z biblioteki ☺ Mistrza i Małgorzatę. Wystarczy poszukać, na pewno jest.

      Usuń
  8. Nie przepadam za "Alicją w Krainie Czarów". Próbowałam się przekonać do książki, ale nic z tego.

    krucz-kruczis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle słyszałam o tej książce, ale jedyne co zrobiłam to obejrzałam film. Chyba czas to nadrobić ☺

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger