piątek, listopada 10, 2017

It Ends with Us - Colleen Hoover

Mój drugi romans. Zaczynam robić postępy w czytaniu typowo kobiecych książek.
W "It Ends with Us" mamy bowiem do czynienia z ognistą i namiętną miłością, jednak mimo wszystko to nie ona gra główne skrzypce w tej powieści. Cała książka ma głębszy i bardziej rozległy sens...


Autor: Colleen Hoover
Tytuł: If Ends with Us
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 299
Gatunek:
romans

Zauważyłam, że mam w zwyczaju pisać o tym jak dana książka się u mnie znalazła. Dzieło Hoover nie trafiło do mnie normalną drogą. Jak większość moich książek i e-booków. Dostałam w księgarni 5 kodów rabatowych, którym kończył się termin i chciałam wykorzystać je wszystkie na raz. Miałam wybrane 4 inne e-booki i musiałam zużyć ostatni kod, więc padło na If Ends with Us. Bo ma ładną okładkę. Lubię ładne okładki.

Przed przystąpieniem do czytania nie wiedziałam kompletnie nic o tej książce, może oprócz tego, co było w opisie na stronie księgarni. Coś w stylu: "Lily Bloom zawsze interesowała się roślinami, marzyła o kwiaciarni. Poznała lekarza, ich miłość była idealna. Do czasu..." Brzmi niezbyt zachęcająco, prawda? Kolejny nudny schematyczny romans, kobieta poznaje mężczyznę, on zmienia jej życie, jest ślub, są dzieci, duży dom z ogrodem i białym płotkiem wokół. Po prostu cud, miód i orzeszki...

...ALE NIE TUTAJ...

Prawdą jest, że Lily Bloom marzy o kwiaciarni, prawdą jest, że poznaje przystojnego neurochirurga, ale on nie szuka związków, woli jedno-nocne przygody. Jednak los nie pozwala im o sobie zapomnieć, spotykają się w niespodziewanych okolicznościach i jednak dają sobie szansę. W niektórych momentach ich związek jest idealny i może się wydawać, że dąży do tego schematycznego finału, który opisałam wcześniej, ale są też gorsze momenty, które zadecydują o przyszłości ich małżeństwa.

Na samym początku pisałam o tym, że książka ma bardziej rozległy i głębszy sens. Jest ona bardzo osobista dla autorki. Inspiracją dla tej historii było to, co kilkuletnia Colleen musiała przeżywać, gdy była świadkiem przemocy domowej. Na podstawie tych przejść powstała "If Ends with Us". Nie jest to biografia, ale świetnie skonstruowana, zaskakująca i niesamowicie realistyczna historia.

Wydaje mi się, że tyle wystarczy napisać o samej książce i genezie jej powstania. Każde słowo więcej zdradzałoby fabułę, której nie chcę wam przedstawiać. To powieść którą moim zdaniem powinna poznać każda kobieta (i mężczyzna w sumie też), żeby uświadomić sobie, jak bardzo ślepa może być miłość.

Od siebie dodam jeszcze, że jest bardzo emocjonująca. Czytając na przemian czułam smutek, gniew i wszystkie inne emocje razem z główna bohaterką. Postacie są świetnie skonstruowane, do tego stopnia, że gdy Lily musiała podjąć decyzje ważącą o jej związku, razem z nią miałam wątpliwości i mętlik w głowie. Śmiało mogę powiedzieć, że jest to jen]dna z najlepszych książek, jakie kiedykolwiek czytałam i będzie moją faworytką chyba na zawsze.

ODWIEDŹ BLOGOWEGO FACEBOOKA,
ZAJRZYJ DO MNIE NA GOOGLE+, INSTAGRAMA I MÓJ PROFIL DDOB.

16 komentarzy:

  1. Skoro książka jest naprawdę dobra to zapewne po nią sięgnę. ;)


    http://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto, ja z początku nie byłam do niej przekonana, ale teraz wiem, że na pewno jeszcze kiedyś do niej wrócę ☺

      Usuń
  2. Tez czytałam ją dość niedawno (jak wszystkie blogerki :D) i bardzo mi się podobała, zdecydowanie jedna z lepszych pozycji Hoover :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę poznać jeszcze coś tej autorki :)

      Usuń
  3. Również przyciągają mnie ładne okładki :D
    Myślę że sięgnę po tą książkę.
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam:
    https://napolkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja.. przez Cb jeszcze bardziej mam ochote przeczytać tą książke.*_*
    Buziaczki i zapraszam do nas.<333
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowała mnie Twoja opinia, ponieważ nie lubię "babskich książek", i jakoś romanse nigdy do mnie nie trafiały. Zwykle było albo zbyt idealnie, albo zbyt idealnie się kończyło jakimś nieszczęściem. Dwa schematy, ale zawsze zbyt romantycznie. Ale czytając taką recenzję, może się na nią skuszę gdy spotkam na półkach biblioteki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię "babskich książek", ale ta jest inna ☺

      Usuń
  6. Jak na romans to ciekawe się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją uwielbiam, teraz zamierzam zaopatrzyć się w papierową wersję.

      Usuń
  7. Lubię "typowe" babskie książki, ale od czasu do czasu, bo mogą zmęczyć. Wiele z miłosnych opowiastek tworzona jest w podobny sposób. Jednak tak emocjonująca pozycja literacka może mnie mocno zainteresować. ;) Ja nie wiem, jak ja się wyrobię z przeczytaniem wszystkich książek - mam długą listę, a już chcę kupić kolejne haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze takie, które kupiłam w lutym i nie przeczytałam, a ciągle kupuję nowe i szturmuje biblioteki ;)

      Usuń
  8. Kocham książki tej autorki! "It ends with us" niestety jeszcze nie przeczytałam, ale już od premiery mam ja na półce. Czekam na chwilę luzu i czytam, nie ma bata ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się bardzo podobała i chętnie poznam więcej książek tej autorki :)

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger