czwartek, lutego 28, 2019

S.T.A.G.S - M. A. Bennett

Niesamowity thriller dla młodzieży, który miałam przyjemność przeczytać w ostatnich dniach dzięki wydawnictwu Media Rodzina.
Dziewiątka uczniów. Trzy krwawe sporty. Jeden śmiertelny weekend. Czy to nie brzmi zachęcająco?



Autor: M. A. Bennett
Tytuł: S.T.A.G.S.
Ilość stron: 364
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa, thriller



Jeszcze zanim przejdę do treści książki chciałabym zwrócić uwagę na to jak piękna jest okładka! Jestem jedną z tych osób, które przy wyborze książki zwracają dużą uwagę na jej wygląd, lubię kiedy okładki są ładne, niepogięte, strony lekko żółte, a czcionka odpowiednia rozmiarem i stylem. W tym przypadku wszystko jest perfekcyjne, ale okładka urzekła mnie szczególnie swoją oryginalnością i prostotą, co rzadko idzie ze sobą w parze. Na pewno będzie piękną ozdobą mojej domowej biblioteczki.



Na zdjęciu powyżej widzicie Bandytę, mojego kocurka, który dzielnie towarzyszył mi przy czytaniu książki i testował przy tym poduszkę, która była do niej dołączona. Jako Pan i Władca Wszystkich Papierków i Folii korzysta tylko i wyłącznie z akcesoriów najwyższej jakości, a poduszka z motywem jelenia z łatwością sprostała jego wymaganiom.

Jak już możemy wywnioskować z tytułu, grafiki na poduszce i motywu poroża na okładce, jelenie w tej powieści odgrywają bardzo ważną rolę. STAGS to skrót od Saint Aidan the Great School, szkoły średniej imienia św. Aidana Wielkiego, który dokonał cudu czyniąc jelenia niewidzialnym, ratując go tym przed myśliwymi. Takim sposobem jeleń stał się symbolem, a także emblematem szkoły, która przyjęła na stypendium naszą główną bohaterkę.

Greer MacDonald obawia się, że nie zostanie miło przyjęta przez zamożnych uczniów STAGS i długi czas boryka się z samotnością. Jej świat obraca się o 180 stopni, kiedy dostaje zaproszenie na weekend do domu przywódcy szkolnej elity. Ma być to niesamowity czas spędzony na polowaniu, strzelaniu i wędkowaniu. Dla Greer z pewnością będą to niezapomniane chwile.

Jako że książka jest adresowana do młodzieży to nie spodziewałam się, że będzie wybitnym thrillerem, który powali mnie z nóg. Rzeczywistość jednak okazała się inna, a ja kompletnie przepadłam na kilka wieczorów, podczas których pochłaniałam żarłocznie kolejne strony, aby tylko dowiedzieć się co będzie się dalej działo. Na pewno z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że jest to niesamowicie wciągająca książka. Kolejną rzeczą, która bardzo mi się spodobała to mroczna i tajemnicza atmosfera, która przyczyniła się do tego, że w pewnych momentach odczuwałam lekki niepokój i napięcie, które rosło z każdym kolejnym zdaniem.

Dużym plusem powieści jest to, że autorka dawkuje nam emocje, wszystko dzieje się powoli, w swoim czasie, co w żadnym wypadku nie prowadzi do tego, że czytelnik się nudzi. Nie ma czasu się nudzić, ponieważ myśli nad wydarzeniami kolejnych rozdziałów, próbuje rozwiązać sytuacje i przewidzieć zakończenie, które i tak finalnie go zaskoczy.

Całość posiada chyba tylko jeden minus, którym jest otwarte zakończenie, przez które teraz odczuwam poważnego książkowego kaca. W głowie mam tysiące możliwości i sytuacji, które teoretycznie mogły się wydarzyć, ale nigdy nie dowiem się, czy choć w części miałam rację. To takie trudne, kiedy nie możesz zacząć kolejnej książki, bo myślami wciąż jesteś przy poprzedniej...

S.T.A.G.S. to niesamowita książka, którą polecam nie tylko młodzieży, ale też starszym miłośnikom czytania, ponieważ jestem zdania, że podoła ona ich wymaganiom. Barwni bohaterzy, interesująca fabuła i akcja, a także przystępny język składają się na to, że powieść czyta się przyjemnie i szybko. To idealny tytuł na wieczór spędzony pod kocykiem, z kotkiem, herbatą i miękką podusią.




2 komentarze:

  1. Mam ją na półce i w takim razie chyba muszę przyśpieszyć czytanie. Też zakochałam się w wydaniu, bo jest estetyczne w minimalistyczny sposób i bardzo dopracowane :)

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger