wtorek, marca 13, 2018

Korzyści płynące z czytania


We wrześniu 2017 roku pojawiło się pierwsze zestawienie na Czytam, polecam, a dokładnie było to 5 moich ulubionych autorów <znajdziesz TUTAJ>, do teraz jest to jeden z najchętniej czytanych wpisów, dlatego postanowiłam stworzyć kolejne zestawienie, tym razem bardziej obszerne i na temat korzyści jakie daje nam czytanie ☺

1. RELAKS
Moim zdaniem nie ma nic lepszego niż dobra książka, kawa i kocyk po ciężkim dniu. A najlepiej jest, gdy do tego wszystkiego dochodzi jeszcze coś słodkiego, ciastko, albo czekolada...☺

2. ZDOBYWANIE WIEDZY
I wcale nie chodzi mi w tym punkcie o wiedzę z książek naukowych, prawdą jest, że można się wiele nauczyć z podręczników, bo w sumie są one do tego przeznaczone, ale o wiele szybciej przychodzi mi zapamiętywanie informacji (dat, wydarzeń, znaczenia trudnych słów, terminów naukowych) z książek nie przeznaczonych do nauki.

3. POBUDZANIE DO MYŚLENIA
Dosyć banalne, ale prawdziwe. Żeby czytać trzeba trochę wysilić mózg, co bardzo dobrze na niego wpływa.

4.WZBOGACANIE SŁOWNICTWA I SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEJ



5. POSZERZANIE ŚWIADOMOŚCI O ŚWIECIE
Można podróżować i poznawać odległe zakątki świata, inne kultury i nowych ludzi bez wychodzenia z domu.

6. POZNAWANIE DOBRA I ZŁA
Najczęściej występują w książkach razem, więc często możemy przyjrzeć się każdej ze stron.

7. ROZWIJANIE FANTAZJI
Możemy czerpać inspirację z tego, co czytamy.

8. LEPSZE ZROZUMIENIE ZAWIŁEJ, NIE ZAWSZE JEDNOZNACZNEJ RZECZYWISTOŚCI
Możemy poznać sytuację od każdej strony, od początku do końca, co w prawdziwym życiu rzadko jest możliwe.

9. UŚWIADOMIENIE SOBIE ZŁOŻONOŚCI WIELU KWESTII
Myślę, że nie potrzeba dodatkowych wyjaśnień.

10. WZMOCNIENIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI
Nie żebym traktowała nieczytające osoby gorzej, ale czuję się dumna kiedy widzę, ile książek mam już na swojej liście ze spisem tytułów, a to tylko mała część z tego, co przeczytałam w swoim życiu.

11. WPŁYW NA UMIEJĘTNOŚĆ PRECYZYJNEGO WYRAŻANIA UCZUĆ
Wiadomo, że jeśli mamy większy zasób słownictwa to możemy dokładniej wyrazić to, o co nam chodzi.

12. NAUKA TOLEROWANIA ODMIENNOŚCI
Mamy możliwość poznania odmienności. Myślę, że łatwiej jest tolerować to, co się zna.

13. PRZEZWYCIĘŻENIE TRUDÓW SAMOTNOŚCI
Książka może być dobrym przyjacielem.

14. POZNAWANIE DZIEDZICTWA KULTUROWEGO
Nie ominie nikogo, lektury szkolne są już w podstawówce, więc myślę, że każdy rozumie o co chodzi.

15. LEPSZA PAMIĘĆ W SĘDZIWYM WIEKU
Do sędziwego wieku jeszcze mi trochę brakuje, ale wydaje mi się, że to może być prawda.

16. ZACHOWANIE MÓZGU W DOBRE KONDYCJI PRZEZ DŁUGIE LATA
Wiadomo, że jeśli się coś ćwiczy to kondycja będzie dobra przez długi czas. Czytanie to taki trochę sport dla mózgu.

17. ZDOBYWANIE MATERIAŁÓW NA WYPRACOWANIA
Tyczy się w szczególności uczniów ☺

18. POZNAWANIE NOWYCH RZECZY
Nie zawsze mamy możliwość wypróbowania czegoś w rzeczywistości, ale możemy poznać to czytając.

19. NAUKA JĘZYKA (SKŁADANIA ZDAŃ)
Nauka języka składa się głównie z poznawania nowych słówek, ale co z tego, kiedy nie wiemy jak ułożyć z nich poprawne zdanie?

20. WYPEŁNIENIE WOLNEGO CZASU
Zamiast leżeć i patrzeć w sufit można wziąć do ręki jakąś ciekawą książkę.

21. PO PROSTU RADOŚĆ


22. ODSKOCZNIA OD RZECZYWISTOŚCI
Czytanie pozwala nam zamknąć się w innym świecie, zignorować to, co jest wokół.

23. POZNAWANIE ŚWIATA Z RÓŻNYCH PUNKTÓW WIDZENIA


24. POZNAWANIE PRZESZŁOŚCI
Nie tylko z książek do historii. Jest wiele ciekawych powieści, gdzie akcja toczy się w minionych latach i zawiera w sobie wiele rzeczywistych wydarzeń.

25. WYKORZYSTYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA, NIE KAŻDY JĄ MA!

♣♣♣♣♣
W planach mam jeszcze kilka tego typu zestawień, więc mam nadzieję, że dobrze się przyjmą ☺
Od następnego razu zamierzam tez ruszyć porządnie z pisaniem recenzji i dokończyć serię postów o elektronicznych czytnikach , aby móc ją w końcu opublikować.

W czasie kiedy blog nieco podupadł starałam się być aktywna na Instagramie, więc jeśli ktoś interesuje się rysunkami (w szczególności mandale i zentangle), kotami, książkami i kwiatami to serdecznie zapraszam. Znajdzie się tam też kilka zdjęć z mojego wyjazdu do Włoch i innych wypadów, a poza tym dużo mnie ☺


8 komentarzy:

  1. W wolnym czasie uwielbiam czytać ksiazke,swietnie odstersowuja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale dawni nic nie czytałam i właśnie postanowiłam to zmienić i zabieram się za czytanie Wiedźmina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję! Nigdy nie jest za późno,żeby zacząć znowu czytać ☺

      Usuń
  3. Uwielbiam czytać.Nie dość,że dobrze można spędzić czas, jest lepszy zasób słów i wiele więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moją pasją jest pisanie, jednak mam świadomość, że nie ma dobrego pisania bez wnikliwego czytania. Chcąc rozwijać swoje umiejętności muszę przyswajać dużo treści, co często bywa dla mnie wyzwaniem, ale jestem zdania, że je st to inwestycja w rozwój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet bardzo duża inwestycja. Czytając poznaje się styl innych, zdobywa inspirację, a przede wszystkim zapamiętuje zapis, osoby, które dużo czytają rzadziej mają problemy z ortografią i interpunkcją ☺

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger