poniedziałek, października 30, 2017

Nieco halloweenowo ♦ Wypowiedz jej imię - James Dawson

Krwawa Mary to postać, którą zna większość z nas, wielu pewnie też próbowało wywołać ją powtarzając przed lustrem jej imię 5 razy, a nielicznym... udało się tego dokonać.

Do tej ostatniej grupy należą Roberta, Caine i Naya- bohaterowie "Wypowiedz jej imię" Jamesa Dawsona.


Autor: James Dawson
Tytuł: Wypowiedz jej imię
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: 409
Gatunek: horror

Z racji zbliżającego się Halloween postanowiłam dodać coś, co idealnie wpasuje się w ten potworny i zastraszający klimat. "Wypowiedz jej imię" to idealna pozycja dla osób żądnych mocnej i budzącej zgrozę powieści.

Akcja książki rozpoczyna się w halloweenowy wieczór, kiedy to grupa znajomych spotyka się w swoim gronie, aby opowiadać straszne historie. W pewnym momencie wpadają na pomysł, aby wywołać Krwawą Mary. Czytelnikowi może się wydawać, że jest to schemat, który powtarza się na wielu spotkaniach młodych ludzi i pewna część z nas też już to robiła, ale ta historia nie kończy się na wybuchnięciu śmiechem przed lustrem i nieprzespanej nocy u bardziej strachliwych osób.

IM SIĘ TO UDAŁO.

Od tego momentu mają 5 dni, aby znaleźć sposób na to, aby przeżyć. Więcej nie mogę napisać, tego musicie dowiedzieć się sami. Dla fanek wątków miłosnych mogę jedynie dać informację, że takowy tez się tam znajduje ;)

"Najpierw przetrwanie, potem całowanie." -cytat z książki

"Wypowiedz jej imię" jest jednym z najlepszych horrorów, jakie czytałam. Mimo tego, że występuje w nim Krwawa Mary, czyli jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych zjaw, autorowi udało się nadać powieści tajemniczego i mrocznego charakteru. Strzałem w dziesiątkę okazały się też retrospekcje, w których Dawson pokazuje czytelnikowi wcześniejsze wydarzenia. Moim zdaniem jest to duży plus, bo nie lubię kiedy stare dzieje są przedstawiane w osobnych rozdziałach. Pisarz rozwiązał ten problem idealnie.

Całość oceniam bardzo pozytywnie, odgrywa swoją rolę znakomicie. Jako horror powinna straszyć, wywoływać lęk i niepokój. Na swoim przykładnie mogę powiedzieć, że nocne przejścia przez ciemne mieszkanie mogą okazać się problemem, a kot wyskakujący z rozrzuconej pościeli może przyprawić o zawał ☺ Chyba za bardzo się wczułam.

JAK JUŻ TU JESTEŚ TO ZAJRZYJ:

8 komentarzy:

  1. ciekawa książka

    http://nouw.com/skucinska

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że jak byłam mała to była moda na "wywoływanie Krwawej Mary" ale ja się straszliwie bałam a potem zapomniałam o tym na lata. Dzisiaj mam 28 lat i raczej też podziękuję :D
    A książką z chęcią się zainteresuje bo od dłuższego czasu staram się przeczytać horror który na prawdę będzie straszny i jakoś słabo mi idzie, może tym razem się uda? :)

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kilka razy się w to bawiłam, ale się nie udało i w sumie chyba to dobrze ☺

      Usuń
  3. Horrory przestałam czytać i oglądać jakieś 3 lata temu i nie żałuję tej decyzji! Strasznie się boję, więc wolę się nie nakręcać! :D

    http://istotaludzkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce, podobno ciekawa. ;) Pozdrawiam

    rodzinnetesty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger