poniedziałek, stycznia 29, 2018

Błękit szafiru - Kerstin Gier - TRYLOGIA CZASU 2

Kolejna piękna okładka! Jeśli kiedyś będę miała więcej miejsca (i pieniędzy...) na pewno sprawię sobie tę trylogię na własność, razem z Trylogią Snów, bo okładki są zniewalające i są prawdziwą ozdobą biblioteczki.


Autor: Kerstin Gier
Tytuł: Błękit szafiru
Seria: Trylogia Czasu część 2

Ilość stron: 364
Wydawnictwo: Media Rodzina
Kategoria: literatura młodzieżowa

Druga część Trylogii Czasu. O czym jest? O tym samym, co było w części pierwszej. Książka jest kontynuacją tamtej akcji i to w moim ulubionym wydaniu. Między zakończeniem pierwszej części, a początkiem drugiej nie ma ani chwili przerwy. Nie wiem jak wy, ale ja bardzo nie lubię jak pomiędzy poszczególnymi tomami są jakieś nieopisane wydarzenia, albo akcja rozpoczyna się po jakiejś przerwie w czasie.

"Błękit szafiru" zrobił na mnie tak samo dobre wrażenie jak "Czerwień rubinu". W tej części znajdziemy  jeszcze więcej zagadek, jeszcze więcej spisków i tajemnic, jeszcze więcej wątku romantycznego, który jest jeszcze bardziej zagmatwany i jeszcze więcej denerwującej Charlotty, co akurat mnie nie zadowoliło. Wyjątkowo irytująca osoba...

Nie będę się skupiać na opisach samych podróży w czasie, bo to główny temat książki i nie chciałabym za wiele zdradzić, ale muszę wspomnieć o tym, że każda z nich zawiera w sobie masę szczegółów, wprowadza w klimat danej epoki i da się odczuć, że autorka pisząc książkę musiała opierać się na wielu źródłach historycznych. Opisy strojów, przyjęć i tego jak zachowywano się w minionych stuleciach są bardzo dokładne. Każdy detal jest dopracowany.

Bardzo podobało mi się, że w tej części jest więcej zagadek, z którymi musi zmierzyć się główna bohaterka. To bardzo ciekawy wątek, a domysły nastolatek są zadziwiająco często trafne. Oczywiście muszę wspomnieć też, że Gwen i jej przyjaciółka nie bawią się w szpiegów same, towarzyszy im nowy specyficzny przyjaciel podróżniczki w czasie. Łączy się on z jej nadzwyczajną umiejętnością, magią kruka.

W tej książce, tak jak w poprzedniej mamy do czynienia ze stroną rozpoczynającą każdy kolejny rozdział. Dopiero teraz naprawdę doceniłam te wszystkie diagramy, tabelki i cytaty, bo chwilami gubiłam się w całej tej historii. To bardzo pomocny szczegół.


Polecam tę książkę każdemu całym sercem! Teraz niestety jestem zmuszona do pocieszenia się "Królestwem czarnego łabędzia" Lee Carroll, ale jak tylko dostanę w swoje łapki ostatnią część Trylogii Czasu zrobię podsumowanie całej tej serii.


Muszę też niestety poinformować Was, że nie wiem kiedy pojawi się następny wpis.  Planowałam ten dodać już wczoraj i zmieścić w styczniu jeszcze jeden, ale mój laptop umarł i jestem zmuszona korzystać z dobrego serduszka Ani, która pożyczyła mi swój. W najgorszym wypadku napiszę dopiero w weekend.


4 komentarze:

  1. Witam! Czytałam cała trylogię wielokrotnie i jestem nią zaintrygowana! ;)
    Polecam "Trylogię Klątwy" Danielle L. Jensen ("Porwana pieśniarka", "Ukryta łowczyni", "waleczna czarownica") zaczarowała mnie w podobnym stopniu jak "Trylogia czasu" ;)
    zapraszam do siebie ;) https://okiempoezji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisuję twoje propozycje do mojej listy książek. Uwielbiam Trylogię Czasu!

      Usuń
  2. Baaaaardzo podobała mi się "Trylogia czasu", w końcu coś innego wśród tej fantastyki na młodzieży :) Niestety ale muszę przyznać, że te nowe wydania kompletnie mi się nie podobają, co to jest w ogóle za czcionka... chyba te z Egmontu bardziej przypadły mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wzięłam je głównie ze względu na ładne okładki :) A jeśli chodzi o fantastykę dla młodzieży to rzadko zdarza mi się coś takiego czytać. Bardziej siedzę w kryminałach i thrillerach, więc to dla mnie miła odmiana.

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger