wtorek, stycznia 09, 2018

Dziewczyna bez skóry - Mads Peder Nordbo

Tym razem przenieśmy się na zimną, skutą lodem Grenlandię. Co ciekawego może nas tam spotkać?



Autor: Mads Peder Nordbo
Tytuł: Dziewczyna bez skóry
Ilość stron: 353
Wydawnictwo: Burda Książki
Gatunek: kryminał

Bestialskie zabójstwo, samotny dziennikarz szukający prawdy i mroczne grenlandzkie miasteczko, tyle możemy wyczytać z okładki.

"Dziewczyna bez skóry" opowiada nam dwie historie naraz. Pierwsza toczy się w roku 1973, a druga w 2014. Obie jednak łączą się w jedną spójną całość, za sprawą Matthew Cave'a. Problem jaki porusza książka moim zdaniem jest trudny, ponieważ dotyczy wykorzystania seksualnego dzieci na Grenlandii.

„Każda dziewczynka, którą kiedyś wykorzystywano, pozostaje opuszczonym i samotnym dzieckiem już do końca życia. Ból z powodu strasznej krzywdy wyrządzonej przez tych, którzy powinni nas chronić, nigdy nas nie opuści. Towarzyszy nam każdego dnia i boli tak samo teraz, jak wtedy kiedy gdy jako dziewięcio- czy dwunastolatki każdej nocy kładłyśmy się do łóżka i zasypiałyśmy z płaczem.”-cytat z ksiażki

Autor bardzo wnikliwie opisuje problem wykorzystywania seksualnego dzieci na Grenlandii. Sam pracuje w Urzędzie Miejskim w Nuuk i ma dostęp do wielu statystyk, co tylko dodaje autentyczności historii.

Ale jak na kryminał przystało, cała historia nie tyczy się tylko molestowania, ale też bestialskich zabójstw. W tym wypadku słowo "bestialskie" nie jest tylko chwytem reklamowym, ale trafnym określeniem tego co stało się z ofiarami. Autor szczegółowo opisał morderstwa, nie bawił się w subtelności. Czytając można poczuć dreszcze.

Tym co bardzo spodobało mi się w książce są liczne opisy krajobrazu. Nie wiem, czy to jakieś zboczenie zawodowe, czy co, ale bardzo zainteresowały mnie miejsca opisywane przez autora, dużo możemy dowiedzieć się tez o zwyczajach i tradycjach tamtejszej ludności.

Uważam, że autor miał genialny pomysł i  pełni go wykorzystał. Książka jest warta polecenia. Czyta się szybko, a zakończenie jest naprawdę zaskakujące ☺

8 komentarzy:

  1. Mam tę książkę na swojej półce i niedługo pewnie się za nią zabiorę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, autor porusza trudny temat, a ja do ej pory jak ognia unikam takich powieści... Zwyczajnie się ich boję, ale chyba pora dojrzeć do takich tematów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się ich unikać, ale teraz ciągle na nie trafiam. W każdej książce ☺

      Usuń
  3. wow, naprawdę dobra może być ta książka, fajny wątek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem wielką fanką książek z tego gatunku ale raz na jakiś czas lubię sięgnąć po coś czego normalnie nie czytam bo takie odmiany zazwyczaj okazują się strzałem w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz na jakiś czas dobrze jest spróbować czegoś innego, niż zwykle ☺

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger