czwartek, czerwca 28, 2018

Sztuka w świecie książek

Tym razem witam was czymś innym niż zazwyczaj, a mianowicie TAGiem. Oczywiście nawet taki post musi być dopasowany do tematyki strony, więc jest to BOOK TAG, który znalazłam już dawno temu na innym blogu książkowym. Bardzo podobają mi się pytania w nim zawarte i jestem ciekawa jak odpowiedzieliby na nie moi czytelnicy, więc kieruję w waszą stronę otwarte zaproszenie do tej zabawy ☺
Zaczynajmy!

1. Najładniejsza okładka pojedynczej książki:


W moim  przypadku jest to właśnie okładka "If Ends with Us", którą zachwycałam się od samego początku. Wspominałam o tym też w recenzji tej właśnie książki, którą znajdziecie tutaj.
Raczej nie jestem fanką różu i takich klimatów, ale bardzo podoba mi się ten kwiatowy motyw i moim zdaniem bardzo pasuje do treści.

2. Najbrzydsza okładka pojedynczej książki:


Hmmm... Żadna inna nie przychodzi mi teraz do głowy, ale to chyba jedna z najgorszych jakie widziałam. Nie podoba mi się, chociaż nawet nie umiem powiedzieć czemu. Moim zdaniem tak dobra książka zasługuje na lepszą oprawę. Sekretne życie pszczół

3. Najładniejsze okładki serii:



Ciężko było mi się zdecydować na jedną serię, ponieważ kocham książki Kerstin Gier, a ich okładki są zachwycające! Szczególnie Trylogia Snów ze swoimi  błyszczącymi elementami mnie urzekła. Obie te serie są pięknie oprawione i mam nadzieję, że kiedyś będą zdobić moją półkę.

Trylogia Snów
Trylogia Czasu

4. Najbrzydsze okładki serii:


Nie czytałam tej serii, ale dużo niej słyszałam, jednak wygląd okładek mnie do niej nie zachęca. Są po prostu brzydkie.

5. Okładka zapadająca w pamięć:


"Mało" to książka, która pierwsza przyszła mi na myśl. Uwielbiam jej błyszczącą okładkę i poruszającą historię zawartą w środku. Polecam ją każdemu nie tylko ze względu na walory dekoracyjne ☺Jej obszerny opis znajdziecie tutaj.
Jest jeszcze jedna książka, której okładka zapadła mi w pamięć, jednak nie umiem znaleźć jej zdjęcia, a własnego egzemplarza nie posiadam. Jest to "Tajemniczy ogród", który czytałam już dawno temu, ale kocham całym sercem. Niestety akurat tego wydania jakie ja miałam nie umiem znaleźć nigdzie.

6. Okładka nie pasująca do treści:


Okładka przynosi na myśl jakiś romans lub erotyk, ale o kryminale nigdy bym nie pomyślała...

7. Strony białe czy żółte?

Zazwyczaj wybieram białe, ale kiedy czytam na zewnątrz lub przy lampie to często odbijają światło w taki sposób, że nic nie widać. Wtedy lepiej sprawdzają się żółte strony. Mam też wrażenie, że żółte mają lepszy zapach, ten specyficzny, książkowy.

8. Strony cienkie czy grube?
Zdecydowanie grube. Z cienkimi zawsze mam problem, bo przy przewracaniu stron często zdarza mi się je naderwać, co potem brzydko wygląda. Grube też jakoś tak lepiej leżą w książce i łatwiej się trzyma ☺

9. Okładka miękka czy twarda?
Plusem twardych jest to, że są trwalsze, ale znowu przy czytaniu są niewygodne i grzbiet brzydko się marszczy. Miękkie są wygodniejsze, ale przy przenoszeniu ich w torbie częściej i łatwiej się niszczą, więc nie wiem. Ciężko wybrać, ale jeśli ktoś przyparłby mnie do muru i kazał wybrać jedno z tych to wzięłabym twarde. Ze względu na trwałość.

10. Najlepsze wydawnictwo (pod względem wyglądu książek)?

Zdecydowanie wydawnictwo Amber. Uwielbiam ich okładki, a szczególnie te kryminałów.



Jestem ciekawa jakie są wasze odpowiedzi na wyżej wymienione pytania. Chętnie poczytam, więc dajcie znać w komentarzach ☺

4 komentarze:

  1. Super tag :) Jeśli nie masz nic przeciwko, również się nim zainspiruje.
    Pozdrawiam
    Stelladj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Jestem ciekawa twoich odpowiedzi ☺

      Usuń
  2. A mi okładka Sekretnego życia pszczół się właśnie bardzo podoba! Ciekawy tag, może zrobię go u mnie na blogu?

    Buziaczki ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/2018/06/ksiazka-czy-film-szukam-roznic.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust ☺
      Będę wypatrywać posta, na pewno wpadnę, żeby poznać twoje odpowiedzi.

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger