wtorek, lipca 31, 2018

Czarna Samica Kruka: Po Tamtej Stronie Świadomości - Dariusz Pawłowski

Bardzo się cieszę, że w tym miesiącu udało mi się napisać jeszcze jeden post. Ostatnio było z tym ciężko, ale lipiec wskazuje na to, że wracam do formy.
Dzisiaj prezentuję Wam książkę, na którą sama bym nie wpadła, a jest tutaj tylko dlatego, że jej autor podsunął mi ją praktycznie pod nos. Osobiście nie wybrałabym jej ze względu na okropną okładkę, ale po zapoznaniu się z treścią jestem zdania, że warto było się przemóc i przeczytać "brzydką książkę".


Nawet nie umiem zidentyfikować, co jest na tym obrazku... Kojarzy mi się ze starymi nowelami E.A. Poe.

Autor: Dariusz Pawłowski
Tytuł: Czarna Samica Kruka: Po Tamtej Stronie Świadomości
Seria: Czarna Samica Kruka
Ilość stron: -
Wydawnictwo: -
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał

 Zrobiłam błąd zabierając się za tą książkę do podusi. Po ciemku. Z otwartym na oścież oknem. Zaowocowało to tym, że podczas czytania odpaliłam dwie latarki i co jakiś czas sprawdzałam pokój w poszukiwaniu zagrożenia. Taki mały tchórz trochę ze mnie, ale myślę, że mogę się usprawiedliwić tym, że autor genialnie buduje napięcie, a jego opisy są niezwykle barwne i szczegółowe.  Całość pochłonęłam w jeden (pełen strachu i niepokoju) wieczór.

Muszę też wspomnieć, że ta książka, a dokładniej ebook jest za darmo dostępna na stronie autora, dokładnie tutaj https://darekpawlowski.wixsite.com/czarnasamicakruka w sekcji KSIĄŻKA DO POBRANIA. Jest kontynuacją pozycji Czarna Samica Kruka: Lot Nad Krawędzią Świadomości, jednak na tyle luźno powiązaną z pierwszą częścią, że śmiało można traktować ją jako osobną powieść.

Mamy tutaj do czynienia z seryjnym zabójcą, który poluje na poczciwe starowinki. Główny bohater jest pracownikiem Komendy Stołecznej Policji. To dzięki niemu poznajemy większą część historii i możemy się przekonać o tym jak bardzo praca w policji wpływa na życie prywatne osób z nią związanych. W książce spotkany się też z akapitami, których narratorem jest zabójca. Moim zdaniem bardzo ubogacają historię, ponieważ pozwalają czytelnikowi zrozumieć mechanizmy kierujące mordercą. Oprócz tego natykamy się też na jeden niezrozumiały dla mnie wątek, który spokojnie można by pominąć w całej historii.

Na pewno nie jest to książka dla wrażliwych, bogactwo barwnych opisów znalezionych ofiar, opisy sekcji zwłok, wątki gwałtu na dorosłych i dzieciach, okrutne tortury i momentami wulgarny język składają się na dość mocną całość.

Całość oceniam pozytywnie, nie pozwala się nudzić, ale nie polecam jej osobom o słabych nerwach i podatnym na koszmary senne.

2 komentarze:

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger