poniedziałek, grudnia 10, 2018

Mózg - Robin Cook

Kolejny świetny thriller medyczny Robina Cooka!


Autor: Robin Cook
Tytuł: Mózg
Ilość stron:
272
Wydawnictwo: Rebis
Kategoria: thriller, thriller medyczny

Wbrew opiniom, jakie krążą po internecie jestem zdania, że ta książka jest prawdziwym dziełem. Zawiera w sobie nie tylko ciekawą, wciągającą fabułę, ale też jest w niej ogrom ciekawostek medycznych, autor, korzystając ze swojej wiedzy i doświadczeń z własnej praktyki medycznej przekazuje czytelnikowi wiele informacji. Szereg czytelników uznał to za minus książki, ponieważ jest to nużące dla osoby niezainteresowanej medycyną, ale HALO! To thriller medyczny! Musi się wiązać z medycyną! A poza tym fajna sprawa, przecież nigdy nie zaszkodzi zebrać parę nowych ciekawostek.

"Dwoje zdolnych lekarzy radiologów wkracza w świat ludzi, którzy dla osiągnięcia postępu w medycynie nie cofną się przed najbardziej niewyobrażalną zbrodnią.
Martin Philips, neuroradiolog z nowojorskiego Szpitala Klinicznego, testuje komputer, który może zrewolucjonizować diagnostykę medyczną. Urządzenie z obwodami sztucznej inteligencji doskonale wykrywa zmiany w mózgu. Wśród przebadanych klisz coraz częściej pojawia się niepokojący zespół objawów, a pacjentki, których dotyczy, znikają w tajemniczych okolicznościach.
Philips prowadzi prywatne śledztwo, myśląc, że odkrył metody rozpoznawania stwardnienia rozsianego. Tymczasem wpada na trop potwornych eksperymentów, których zamieszanych jest wiele osób, poczynając od personelu szpitala a na agentach rządowych kończąc."
-opis ze strony lubimyczytac.pl

Stwierdzam, że książka jest naprawdę ciekawa i wciągająca, szczególnie dla mnie, ponieważ jestem zainteresowana wszystkimi ciekawostkami związanym z medycyną i szeroko pojętą biologią, a także ciekawymi zagadkami kryminalnymi i nie tylko. Troszkę denerwuje mnie to, że przy wielu thrillerach medycznych w opiniach zawsze znajdują się odniesienia do tego, że autorzy za bardzo skupiają się na medycynie i niepotrzebnie tłumaczą trudne terminy lub używają ich bez wyjaśnienia oczekując od czytelnika wiedzy. Wydaje mi się, że ktoś kto zabiera się za czytanie książki związanej z dziedziną medycyny powinien być przygotowany na to, że może trafić na skomplikowane opisy reakcji zachodzących w ludzkim ciele i nie mieć żalu do autora za to, że ich nie rozumie.

Fabuła książki jest ciekawa, dobrze skonstruowana i wciągająca, ale moim zdaniem troszkę wolno się rozkręca. W powieści brakuje dynamiki, ale nie znaczy to, że jest ona zła. Jest dobra, a nawet bardzo dobra, ponieważ razem z głównym bohaterem powoli odkrywamy tajemnice nowoczesnego komputera, który może zrewolucjonizować medycynę. Powiedziałabym, że przez 90% książki spokojnie płyniemy, a dopiero na samym końcu zaczyna się dziać jakaś bardziej energiczna akcja.

Myślę, że z czystym sumieniem mogę polecić tę książkę każdemu, kto ma podobne zainteresowania do mnie i chce miło spędzić wolną chwilę. Mogę zagwarantować, że ciężko będzie się oderwać od "Mózgu" i ten czas nie będzie stracony, pomimo tego, że nie będą to, żadne emocjonujące przeżycia.

2 komentarze:

  1. Muszę w końcu przymierzyć się do autora, ale myślę, że to już w nowym roku. Thrillery medyczne zdecydowanie trafiają w mój gust :)

    mrs-cholera. blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger