niedziela, sierpnia 26, 2018

Korzyści płynące z prowadzenia bloga Czytam, polecam


Zamierzałam dzisiaj dodać post z recenzją kolejnej części serii o Jacku Stapletonie i Laurie Montgomery, ale szczerze mówiąc dzisiaj rano dopiero ją zaczęłam i jestem na 9 stronie...
Z tego względu przychodzę do Was ze wpisem, który miałam opracowany już od dłuższego czasu. Moim zdaniem pasuje do wcześniejszych tekstów wiążących się z rokiem działalności strony.

Zapraszam na 25 korzyści płynących z posiadania tego bloga:

1. Czytam więcej, żeby mieć o czym pisać.

2. Czytam o wiele szybciej, żeby móc zrealizować jak najwięcej tekstów w miesiącu.

3. Nauczyłam się czytać w każdych warunkach. Kiedyś musiałam mieć ciszę i spokój, a teraz wykorzystuję każdą wolną chwilę na czytanie, w szkole na korytarzu, w pociągu, w aucie, w autobusie, w kolejce.

4. Poznałam wiele nowych książek i wielu autorów, o których wcześniej nie słyszałam. Przykładem może być Colleen Hoover, Polina Daszkowa, Dariusz Pawłowski.

5. Pisanie sprawia mi przyjemność i wypełnia czas wolny.

6. Razem z blogiem założyłam kalendarz, który w przeciwieństwie do innych tego typu gadżetów prowadzę dotąd. Kiedyś porzucałam to po miesiącu, dwóch, a teraz nie wyobrażam sobie życia bez niego. Mam w nim daty postów, notatki o książkach, potrzebne mi listy, pomysły na wpisy, a także wpisuję daty testów w szkole i wklejam zdjęcia i pamiątki z wyjazdów.

7. Udało mi się lepiej zorganizować swój czas. W głównej mierze dzięki kalendarzowi i chęci systematyczności.

8. Już nie zapominam o tylu rzeczach, co kiedyś ☺ Jestem strasznie zapominalska i roztrzepana, a teraz kojarzę większość rzeczy i wydarzeń ze wpisami, które pojawiły się w tym samym dniu.

9. Nie muszę się zastanawiać, czy daną książkę już czytałam, ani o czym jest, bo mogę to szybko sprawdzić.

10. Bardzo się cieszę, kiedy uda mi się napisać coś nowego.

11. Kiedy widzę, że post jest chętnie czytany to cieszę się jeszcze bardziej.

12. A kiedy jest pod nim duży odzew to już w ogóle jest euforia. Uwielbiam czytać to, co macie mi do powiedzenia. Komentarze są dla mnie dużą motywacją ☺

13. Lubię pisać, a wybrałam tematykę książek, bo łatwiej mi pisać o nich, niż o sobie.

14. Blog jest moim hobby.

15. Dzięki prowadzeniu własnego bloga poznałam wielu innych blogerów, którzy są dla mnie inspiracją.

16. Samorealizacja - mam swoje cele, do których dążę.

17. Blog pozwala mi na rozwijanie umiejętności. Napisanie tekstu samo w sobie nie jest trudne, ale zrobienie tego tak, żeby się sprzedało i było poprawne nie należy do najłatwiejszych zadań.

18. Poszarzenie wiedzy. Za sprawą książek i tego, co w nich zawarte, ale też dzięki programom sprawdzającym poprawność tekstu, które wytykają mi błędy i dają wskazówki jak je poprawić.

19. Budowanie wizerunku. Czy tego chcę, czy nie będę kojarzona z tym, co piszę.

20. Wiem, co aktualnie jest na czasie w temacie książek.

21. Poszerzyłam swoje książkowe horyzonty, nie ograniczam się już tylko do kryminałów.

22. Zaczerpnęłam trochę wiedzy na temat działalności w internecie, jak się skutecznie promować, jakich błędów nie popełniać.

23. Poznałam wiele stron pomagających blogerom i mam kilka swoich ulubionych, z których często korzystam, aby poprawić swoje teksty.

24. Razem ze stronami blogerskimi odkryłam też wiele o tematyce książek, założyłam na kilku swoje profile i wymieniam się z innymi swoimi spostrzeżeniami na temat poszczególnych tytułów.

25. Moja lista książek do przeczytania i postów do napisania ciągle się wydłuża, dzięki czemu wiem, że nie będę miała momentu, w którym odkryję, że już nie mam, o czym pisać.

8 komentarzy:

  1. W prowadzeniu bloga jest ważne to, żeby nie był on ciężarem, a wręcz przeciwnie, żeby rozwijał nas i nasze umiejętności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdzie kwestia zarobków?��

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że masz konto na lubimyczytać.pl ;) Ostatnio tez sobie założyłam i jest to świetna sprawa.
    z natury jestem tak jak tu opisujesz niesystematyczna i nieśmiała, więc prowadzenie bloga o tematyce książkowej z pewnością może ten czytelniczy świat usystematyzować;)
    Chętnie będę do ciebie zaglądać, bo jestem molem książkowym i uwielbiam poznawać nowe pozycje:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Blogowanie to świetna sprawa, mnóstwo radości sprawia mi pisanie o książkach. Gdy urodziłam dziecko myślałam, że pora zamknac bloga, ale jednak za dużo radości sprawia mi każde wejście, komentarz i zostałam. Dziś synek ma dwa lata, a ja czytam już takie ilości książek jak wcześniej 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jednak nie zamknęłaś bloga. Dzieci wymagają mnóstwa uwagi, ale są też chwile, kiedy można nieco odsapnąć z książką w dłoni ☺

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger