środa, lutego 10, 2021

Walentynkowe czytanie, czyli ksiażki o miłości i nie tylko

Walentynki to świetna okazja do sięgnięcia po książkę pełną miłości i uczucia. Z pewnością jest wielu wielbicieli historii zakochanych, gdzie to właśnie oni grają główną rolę i na nich skupia się fabuła, jednak ja nie przepadam za taką formą. Zdecydowanie bardziej wolę, kiedy miłość jest tylko tłem dla głównego wątku, a historia oferuje nam coś więcej niż tylko miłosne rozterki bohaterów.

Postanowiłam wyodrębnić kilkanaście tytułów, w tym pojedynczych książek oraz serii, które moim zdaniem są idealne na walentynkowy wieczór. Znajdują się wśród nich pozycje z wielu różnych kategorii, między innymi kryminały, thrillery, romanse i fantasy, więc myślę, że każdy czytelnik znajdzie wśród nich coś dla siebie. Każda z nich ma w sobie wątek miłosny, jednak nie wszędzie gra on główną rolę.




1. Miłość - Quentin Gréban, Hélene Delforge to pięknie ilustrowana książka, pełna poezji

o różnych rodzajach miłości, miłości rodzicielskiej, miłości przyjaciół, uczuciu łączącym osoby tej samej płci, czy nawet nieszczęśliwej miłości.

2. Esesman i Żydówka - Justyna Wydra
3. Tatuażysta z Auschwitz - Heather Morris
4. Mało - Hakan Günday
te trzy książki przeniosą nas do świata pełnego nienawiści i okrucieństwa, jednak udowodnią, że nawet w takich warunkach są możliwe narodziny prawdziwej miłości.

5. Jestem Adam - Anna Wierzbicka
tu z kolej natrafimy na romans, który jest bardzo trudny dla obojga głównych bohaterów, wymagający ogromu pracy od obu stron.

6. Sekrety zamkowych podziemi - Joanna Hacz
tutaj wątek miłosny pełni drugorzędną rolę, jednak jest naprawdę warty uwagi i osobiście śledziłam go z zapartym tchem, na końcu czując ogromny niedosyt.

7. Grom - Dean R. Koontz
tutaj mamy naprawdę wiele ciekawych wątków, które razem tworzą niesamowitą historię! To jedna z moich ulubionych książek ♥

8. Kiedy byłyśmy siostrami - Marie Jansen
siostrzana miłość? Dlaczego nie? Bardzo klimatyczna książka z lekką nutą tajemniczości.

9. Zauroczona, zwariowana, zakochana - Laura Steven
gdyby ktoś był zainteresowany niekonwencjonalnymi metodami zdobywania partnera to główna bohaterka z pewnością posłuży mu radą. Pełna humoru książka kierowana do młodzieży i nie tylko.

10. Ostatnie zlecenie - Katarzyna Wilk
  zdrada oraz różne oblicza miłości to słowa, które chyba najlepiej opisują fabułę tego tytułu. Zawodowa uwodzicielka kontra idealne małżeństwo.

11. Na szlaku szczęścia - Graeme Simsion, Anne Buist
to z kolei bardzo przyjemna w odbiorze lektura, która pozwoli nam przebyć szlak Camino de Santiago oraz poznać ciekawe perypetie dwójki głównych bohaterów. Tutaj sprawdzi się stwierdzenie, że od miłości do nienawiści jeden krok.

12. Kamień w sercu - Katarzyna Leżeńska
odnaleziona po latach miłość oraz walka o zdrowie dziecka. To bardzo poruszająca i skłaniająca do refleksji książka.

13. It Ends with Us - Colleen Hoover
tutaj będziemy świadkami starcia miłości z przemocą domową. Moje pierwsze spotkanie z tą autorką, a po 4 latach nadal odczuwam emocje, które towarzyszyły mi podczas lektury. 

Pamiętajcie, że klikając na tytuł danej książki możecie przenieść się na stronę z jego recenzją.

Po pojedynczych tytułach pora na serie. Tutaj zdecydowanie króluje literatura młodzieżowa, ale znajdą się również kryminalne pozycje.



1. Ada Czarnecka i Krystian Wilk - Diana Brzezińska kocham tych bohaterów, tak poplątanej relacji nie znalazłam w żadnej innej książce i bardzo im kibicuję. Póki co mam za sobą tylko 2 pierwsze tomy, trzeci wyszedł już jakiś czas temu, jednak nie miałam jeszcze okazji się z nim zapoznać, więc nie wiem, jak potoczą się ich losy. Jest to seria kryminalna, jedna z moich ulubionych, pełna emocji i zaskakujących wydarzeń.

2.
Trylogia Snów - Kerstin Gier
3.
Trylogia Czasu - Kerstin Gier   obie te serie to hity dla młodzieży.  W pierwszej spotkamy się z przenikaniem do snu innych, a w drugiej już z bardziej tradycyjnym wątkiem podróży w czasie. Obie jednak zawierają w sobie przyjemne wątki nastoletniej miłości.

4.
To nie jest, do diabła, love story - Julia Biel  wbrew pozorom, jakie może stwarzać tytuł jest to bardzo ciekawe love story kierowane do młodzieży i nie tylko. Pełne humoru i emocji.

5. Cynamon - Dagmar Bach cynamonowa trylogia jest trochę jak książki Kerstin Gier w nowej odsłonie. Tam przemieszczamy się w snach i czasie, a tutaj pomiędzy wymiarami. Nastoletnie miłości również się tutaj znajdą.

6. Jack Stapleton i Laurie Montgomery - Robin Cook to chyba najdłuższa seria, z jaką miałam do czynienia, zazwyczaj staram się wybierać takie, które są krótkie, bo szybko się nimi nudzę, jednak ci bohaterowie mnie urzekli. Póki co na blogu pojawiło się 9 książek o ich przygodach, a jeszcze kilka przed nami. Są to thrillery medyczne o parze patologów sądowych.

7.
Testament życia - Jagna Rolska na razie mam za sobą jedną książkę z tej serii, jest to bardzo zagmatwana historia o losach pewnej rodziny. Pełna ciepła i emocji.


Tak właśnie wyglądają moje walentynkowe zestawienia, mogą posłużyć również jako lista książek, które warto kupić na prezent z tej okazji, oczywiście jeśli znamy preferencje naszej sympatii.

Dajcie znać, czy znacie, któreś z tych książek oraz jakie są wasze plany na walentynkowy wieczór. Ja pewnie spędzę go czytając ☺



2 komentarze:

  1. Tatuażysta z Auschwitz był dla mnie strasznie słabą książką i uważam że niesamowicie wybiela tamtejsze realia. Obóz koncentracyjny w tej książce wcale nie wydawał sie takim strasznym miejscem, jak było to w rzeczywistości. Mam wielki żal do autorki, o to że tak mocno przeinaczyła pewne fakty i uczyniła z tego piekła, miejsce w którym w miarę normalnie dało sie funkcjonować. Ale oczywiście szanuję Twoja opinię o tej książce. :)
    Za to mam sporą ochotę na It End s with Us. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często słyszę takie opinie na temat Tatuażysty z Auschwitz i pod kątem przedstawienia w nim realiów obozu zgadzam się z nimi, ten obraz drastycznie różni się od tego, jaki możemy spotkać np. w pamiętnikach byłych więźniów. Z drugiej strony jednak nie traktuję tego tytułu jako książki historycznej, tylko romans osadzony w takim, a nie innym miejscu i to on właśnie pełni w niej główną rolę, a nie fakty historyczne.

      Usuń

Dziękuję!
Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją i wywołują uśmiech na mojej twarzy.
Dziękuję za szczerość i ocenę mojej pracy ☺
Jeśli posiadasz własną stronę WWW, zostaw link do siebie, a na pewno cię odwiedzę. Lubię wiedzieć czym interesują się moi czytelnicy.

Zobacz również:

Copyright © Czytam, polecam... , Blogger